דורית יחיאל - הסוכריה, מעצבת עוגות ורגשות, לוגו

איך מכינים בצק סוכר

אחת ההנאות הגדולות של ילדים ושל הורים, הן בנפרד ובוודאי בפעילויות משותפות הן להכין בצק סוכר ביחד.
בצק זה יכול להיות שימושי לדברים רבים, מעבר לעובדה שעצם הפעילות המשותפת שבהכנתו כבר הופכת אותו לדבר חיובי שההורים והילדים יכולים למצוא בו שימוש רב.

אז מיד אסביר איך מכינים בצק סוכר אך קודם לשאלה הראשונה…

מה זה בצק סוכר בכלל?

בצק סוכר הוא בצק שנועד לציפוי עוגות מפוארות, נהוג להשתמש בו לצורך ציפוי עוגות יום הולדת, עוגות חג, עוגות חתונה, או עוגות לאירועים מיוחדים כמו עוגת ברצלונה. נהוג להכין אותו מחומרים כמו סוכר, מים, ג'לטין, שומן מוקשה, חומרי טעם וריח, חומרים מקשים וכן חלבון.

היתרון של בצק סוכר שניתן לעשות בו דוגמאות שונות, כמו שאנחנו יכולים לראות לא פעם בעוגות חתונה מרהיבות, החיסרון הוא, שמדובר באלמנט מאוד מתוק ומן הסתם, מעצם היותו בצק וסוכר, גם מאוד משמין.

מדוע ילדים אוהבים להכין אותו?

התשובה די ברורה, הרי מדובר באלמנט שקשור לסוכר, ומעצם כך ילדים כבר "מאוהבים" בו, אך מעבר לכך, מדובר בחומר שקל מאוד להכנה, הוא לא דורש שימוש בחומרים או אלמנטים מסובכים או מסוכנים, וחוץ מזה ניתן להכין בעזרתו לא מעט דוגמאות שונות, מה שהופך אותו למאוד חינני.

בעיקר כשמדובר בעוגות מעוצבות ליום הולדת עבור ילדי החגיגה או עבור הכיתה, ובוודאי כשמחליטים להכין עוגות מעוצבות מבצק סוכר לחתונה. אז כולם מרגישים חלק מהחגיגה הגדולה.

אז איך מכינים בצק סוכר?

ישנן שיטות שונות להכנת בצק סוכר, אנחנו נציג שיטה אחת שכוללת בתוכה, מרשמלו.
לוקחים קערה גדולה, מערבבים בה מים ומרשמלו, לאחר מכן מחממים במיקרו עד שהמרשמלו נספג ואז ממשיכים לערבב בשביל שהוא יהפוך לקרם. בין לבין מחממים באופן מצטבר של 4-5 דקות.

לאחר מכן מעבירים הכל לקערת מיקסר שם מוסיפים חצי אבקת סוכר, מעבדים הכל במהירות איטית, ובהדרגה מוסיפים עוד חצי כמות אבקת סוכר עם חצי כוס מים בכל פעם. את החצי השני שומרים לפיזור מעל משטח העבודה.

לקראת סיום העבודה, מגבירים את קצב המיקסר, מעבדים בקצב גבוה יותר, ובכך מבטיחים שהאבקה נבלעת בבצק. על משטח העבודה שופכים חצי כוס מים, מעבירים את הבצק, ולשים אותו עד ליצירת מרקם אחיד ולא דביק. בסוף התהליך עוטפים את הבצק בניילון נצמד ושומרים בטמפרטורות החדר.

כמו שציינו, ניתן להשתמש בבצק סוכר לצרכים שונים, כגון יצירת דוגמאות על עוגות שונות (או על עוגיות במידה ומעוניינים בכך), חשוב לזכור, שאת הבצק ניתן לשמור לתקופה של עד חודש ימים, וחשוב כמובן להכין בצק בכמות הנדרשת ולא מעבר לכך, אחרת תצטרכו לזרוק או פשוט לתת לילדים שלכם לאכול את מה שנותר.

נקודה אחרונה, על מנת שהבצק יהיה בצבעים שונים יש להשתמש בצבעי מאכל או בחומרים אשר מפיקים צבעים שונים. כך תוכלו לקשט את העוגה בצורות ובצבעים שונים.

מידע אודות הסדנאות שלי ניתן למצוא בקישור >> סדנאות בצק סוכר.

×