דורית יחיאל - הסוכריה, מעצבת עוגות ורגשות, לוגו

טיפים חשובים להכנת עוגה עם בצק סוכר

עוגות בצק סוכר לאירועים הן דבר מאוד מוכר ופופולארי ורוב הילדים וגם המבוגרים ירצו אחת כזו לחגיגת יום ההולדת שלהם ובעצם לא יתנגדו לעוגה שכזו בכל אירוע… אפשר כמובן להזמין עוגות מעוצבות מבצק סוכר לאירועים שלכם ואפשר גם לרכוש חומרים איכותיים ולאפות, או לפחות לנסות לאפות אחת לבד.

עיצוב עוגה עם בצק סוכר – טיפים חשובים

טיפים לעבודה עם בצק סוכר | העוגה והסוכריה - דורית יחיאלחשוב שתבינו שמדובר במיומנות של ממש אפילו מקצוע מוגדר ולא כל אחד יכול אבל אפשר בהחלט לנסות, רק אל תצפו לפעילות קלה במיוחד – בעיקר אם אין לכם ידע בסיסי באפייה.

אבל תמיד שווה לנסות מקסימום לומדים 🙂 

בצק הסוכר עצמו הוא בצק בצבע לבן, הוא רך וגמיש ונוח לעבודה ויש לו טעם מאוד מאוד מתוק וריח עדין. הוא עשוי מאבקת סוכר מעורבבת עם מים ואפשר להוסיף לו צבע מאכל או לרכוש בצק סוכר בצבעים, לרדד אותו ולכסות את העוגה וגם לפסל קישוטים קטנים על גבי העוגה.

הנה כמה נקודות חשובות:

  1. בצק סוכר מאוד רגיש ולכן חשוב לשמור אותו באריזה המקורית שלו ולוודא שהוא שמור במקום יבש וחשוך. לא לשמור בצק סוכר במקרר. לאחר שפתחתם פעם אחת את השקית חשוב לעטוף אותה באופן הרמטי בכדי שלא יתקלקל.
  2. הציוד הבסיסי לעבודה עם בצק סוכר הוא- אבקת קורנפלור בכדי לקמח את משטח העבודה תוך כדי העבודה, מרגרינה רכה לצורך שימון הידיים בזמן העבודה אם הבצק מתייבש יתר על המידה, שקית ניילון או ניילון נצמד שתשמש לעטוף את הבצק בכל פעם שהוא לא בשימוש וכלי עבודה לצורך רידוד ופיסול.
  3. אם מפסלים אלמנטים שונים בעזרת הבצק ההדבקה שלהם תעשה על ידי שימוש בכמויות קטנות של מים.
  4. אפשר להשתמש בכל כלי העיצוב המקובלים והמוכרים שמשמשים לעיצוב עוגות ועוגיות לצורך עיצוב בצק סוכר- חותכנים וקורצנים, מערוכים, גלילים עם צורות, סכינים, מכחולים ומחליקים למיניהם.
  5. חשוב שעוגת הבסיס תהיה יציבה שתוכל להחזיק עליה את המשקל של בצק הסוכר, ושלא יהיו בה מרכיבים חלביים כדי שיהיה ניתן לשמור אותה מחוץ למקרר (וזה כולל את המילוי במידה ויש בעוגה מילוי) כמו כן חשוב שהעוגה תהיה גבוה מספיק בכדי שתהיה מרשימה.
  6. את העוגה חשוב לשמור מחוץ למקרר בסביבה שהיא קרירה ויבשה מכיוון שבצק סוכר רגיש ללחות והצבעים יכולים להימרח ובצק הסוכר יכול להיהרס.

בעיצוב עוגות מבצק סוכר חשוב לזכור שאמנם העיצוב והקישוט הוא הדבר החשוב ביותר והוא זה ש"ימכור" את העוגה עם זאת לא לשכוח שמדובר קודם כל בעוגה ולכן חשוב שהיא תהיה קודם כל טעימה. 

רוצים להגיע וללמוד את כל זה מקרוב

מוזמנים לשאול ולברר לגבי סדנת בצק סוכר לילדים או למבוגרים – צרו קשר לקבלת פרטים:
דורית 052-2245922

×