דורית יחיאל - הסוכריה, מעצבת עוגות ורגשות, לוגו

טיפים לחיזוק הקשר עם הילדים ועל הקשר של הסדנה לעיצוב עוגות

עומס בעבודה, לימודים או כל דבר אחר לעיתים עלול להרחיק אותנו מהחשוב לנו מכל -הילדים שלנו, ריחוק שעלול לייצר חוסר תקשורת. חוסר תקשורת עם הילדים עלול להסיר אותנו מחיי היום יום שלהם באופן בו לא נהיה מודעים לחוויות שהם עוברים ביום יום.

לכן הגברת הקשר עם הילדים שלנו זה נושא חשוב, שיכול להוביל לקשר בריא עם הילדים שלנו, קשר שיתופי ופתוח גם במצבים בהם הם לא רוצים לשתף אלא רק שנהיה שם כדי לתמוך.

איך ניתן לחזק את הקשר עם הילדים?

  1. עודדו שיתופיות

    קשר צריך להיות משהו הדדי, לכן אנחנו לא יכולים לצפות מהם לרצות לשתף אותנו במיוחד בגיל ההתבגרות, אם אנחנו לא משתפים אותם גם ומראים התעניינות בשיח איתם. יצירת שיח שיתופי עמוק מידי פעם יכול לפתח תחושת שיתופיות ורצון לשתף ולעדכן. שיתוף יכול להיות אתגרים בעבודה או בחיים ואיך התמודדתם איתם בהצלחה וכ'ו. המטרה בין היתר היא לשתף אבל זאת גם הזדמנות לייצר להם מנגנוני התמודדות באתגרים שונים בחיים.

  2. קבעו פעולות משותפות

    תייצרו חוויות משותפות הכוללות פעולות כפיות ולמידה. למשל ניתן ללכת לסדנאות יחד לעודד אצל הילדים תחבבים והתעניינות בנושאים משותפים. כדוגמא סדנת בצק סוכר מבוגר וילד, סדנה המאפשרת פעילות משותפת מחברת בין ההורה לילד, דרכה ניתן ליצר תחביב משותף שיפתח אפשרויות של תקשורת חדשה.

  3. הקשיבו להם

    הקשבה חשובה בכל מקום ובכל גיל, לעיתים אנחנו שומעים מה הילדים שלנו אומרים לנו אך לא באמת מקשיבים. כאשר הילד שלנו משתף אותנו בנושא מסוים חשוב שנדע להקשיב גם לבין המילים ולעיתים לנסות ולהבין גם את מה שלא נאמר.

  4. הראו להם שאתם חושבים עליהם

    אין כמו ההרגשה הזאת שחשבו עליך, וניתן להביע זאת בדרכים שונות. כמו למשל בסיטואציה בה הוא מספר לכם על מאכל שהוא אוהב לאכול, ועד לרגע בו החלטתם לפנק אותו. דוגמא נוספת היא ביום ההולדת אם זה לכתוב ברכה מרגשת המזכירה רגעים מצחיקים ומרגשים או אם זה להפתיע עם עוגות מעוצבת בצורה של תחביב או סדרה אהובה. כל דבר שיראה מחשבה עמוקה יותר.

  5. צרו הרגשה שתמיד יש להם למי לפנות

    טעויות קורות, וחשוב להעביר את זה. לפעמים הילדים שלנו יכולים לטעות ולפחד לשתף אותנו בכך. לכן כדאי להראות להם שניתן לטעות אבל חשוב לתקן, ושגם אם טעו הם יכולים לשתף אתכם בזה, גם אם אתם עלולים לכעוס.

לסיכום,

מערכת היחסים עם הילדים זה נושא חשוב אותו כדאי לפתח כל הזמן על ידי פעולות משותפות ושיח פתוח. מערכת יחסים טובה יכולה לפתח תקשורת בריאה שתשמש אותנו גם בזמן שהם עוברים קושי מסוים, וגם כאשר הם סתם רוצים לדבר.

לקריאה נוספת: איך לחגוג יום הולדת מהבית?

×