דורית יחיאל - הסוכריה, מעצבת עוגות ורגשות, לוגו

טיפים לעבודה עם בצק סוכר

אין כמו בצק סוכר, הוא מוסיף הרבה צבע לעוגה מאפשר לייצר ייחודיות והופך את האפייה ליצירת אומנות. אך לצורה בה עובדים עם בצק סוכר יש חשיבות ואם לא עובדים אתו נכון העבודה עם הבצק עלולה להיות לא נכונה, והתוצאה שתתקבל תהיה פחות רצויה ממה שתכננתם.

מה זה הבצק המתוק הזה שכולם מדברים עליו?

בצק סוכר הוא בעצם בצק העשוי בעיקר מאבקת סוכר ומים בתוספת ג'לטין או גלוקוזה ותוספות נוספות לפי הצורך ובהתאם למתכון בצק הסוכר שבחרתם. צבעו המקורי של הבצק הוא לבן, במרקם נעים ורך בעל טעם מתוק בריח וניל. הייחודיות של הבצק סוכר הוא שניתן לשנות את צבעו באמצעות צבעי מאכל, ולפסל אתו כרצונכם במטרה ליצור עוגות מעוצבות ייחודיות.

טיפים לשימוש בבצק סוכר:

לבצק הסוכר יש ציוד ייחודי המתאים לעבודה ולפיסול אתו והוא יכלול בין היתר: מחליק בצק סוכר , מערוך, דוקרן, מקלות לפיסול, מטביעים, סכינים ועוד, אותם ניתן למצוא בחנויות השונות לאפייה. בנוסף לציוד חשובה ההכנה והעבודה עם הבצק, והטיפים הבאים יעזרו לכם להתחיל לעבוד אתו נכון:

הכנת העבודה

  • רוצים שהבצק יהיה צבעוני? מומלץ להשתמש בצבעי ג'ל או אבקה כדי למנוע המסה של הבצק.
  • מומלץ לעבוד עם הצביעה בהדרגה עד לקבלת הגוון הנדרש, וללוש אותו היטב על מנת שהצבע יתפזר לכל תכולתו של הבצק.
  • איך להפוך את הבצק לרך למגע? חשוב לשמן את הבצק ואת משטח העבודה במרגרינה עד אשר הוא הופך לרך וגמיש למגע, לאחר מכן ניתן יהיה להתחיל לעבוד אתו.
  • הבצק נדבק למשטח העבודה? השתדלו לא להפעיל לחץ על המערוך ופזר מעט קורנפלור או אבקת סוכר מתחת לבצק.

טיפים לעבודה עם בצק סוכר

  • מומלץ לעבוד עם עוגה שהתקררה לחלוטין על מנת שהבצק סוכר לא יומס.
  • כאשר העוגה מוכנה יש ליישר אותה או להפוך אותה כדי שמשטח העבודה על העוגה יהיה מיושר.
  • איך לשמור על לחות העוגה? מומלץ לערבב מעט מים ומעט סוכר ולמרוח על העוגה.
  • איך מניחים את הבצק על בסיס העוגה? לאחר רידוד הבצק מניחים אותו על העוגה המיושרת ובעזרת מחליק מהדקים היטב לדפנות העוגה. את שאיריות הבצק חותכים באמצעות גלגלת ומניחים בשקית אטומה כדי שהבצק יהיה ניתן לשימוש לקישוט העוגה בהמשך.

בנוסף לטיפים הנ"ל, כדי שהעוגה תצא מוצלחת חשוב לדאוג למתכון טעים ולהשתמש בחומרים איכותיים כדי שבסופו של דבר תצרו עוגות מעוצבות יפות ולא פחות חשוב, גם טעימות.

לסיכום,

עבודה עם בצק סוכר לעיתים יכולה להיות מתסכלת אם לא יודעים איך לעבוד איתה נכון, יישום המידע וקריאה של מידע נוסף לפני העבודה יכולה לסייע לך לעבוד באופן יעיל עם הבצק סוכר. אם תחום האפייה ובצק הסוכר הם תחומים שמעניינים אותך, אני מזמינה אותך להכיר את סדנת בצק סוכר למתחילים, הסדנה שתסייע לך להתחיל במלאכת העבודה עם בצק הסוכר.

לקריאה נוספת: רעיונות לקישוט העוגה

×