דורית יחיאל - הסוכריה, מעצבת עוגות ורגשות, לוגו

סדנאות פיסול בבצק סוכר

כל מי שעוקב אחר תוכניות בישול, תוכניות בוקר וכן תוכניות לייף סטייל מסוגים שונים אשר משודרים בערוצים המסחריים, יכול לראות שבשנים האחרונות הולך ומתרחבת אופנה של פיסול בבצק סוכר. נשים רבות החלו לעסוק בכך הן מטעמים עסקיים-מסחריים, והן מטעמים של תחביב והנאה בשעות הפנאי.

פיסול בבצק סוכר הוא פיסול שנועד לעצב קינוחים שונים, בפרט עוגות. באמצעות בצק סוכר ניתן לעצב עוגות, לבנות דמויות שונות, בין היתר של ילדים, חתן-כלה, גיבורי על ועוד, כמו כן ניתן באמצעות חומר זה גם לפסל אלמנטים שונים ולהציב אותם על גבי העוגה או על גבי כל קינוח אחר. פיסול שכזה גם מאפשר לבנות עוגות בקומות או בצורות אחרות אשר הופכות אותן לייחודיות בעיצובן.

אנחנו יכולים לראות כיצד האופנה של פיסול וקישוט עוגות וקינוחים באמצעות בצק סוכר הולך וגדל, בין היתר גם דרך מספר הסדנאות והחוגים שנפתחו בתחום. נשים רבות בוחרות ללמוד את הנושא דרך סדנאות מקצועיות שם הן לומדות כיצד לעבוד עם החומרים השונים וכיצד ליצור תוך כדי פיסול קישוטים ועיצובים שונים לקינוחים מגוונים.

סדנאות פיסול בבצק סוכר  – כיצד הן בנויות ולמי זה מתאים

ניתן למצוא מגוון רחב של סדנאות פיסול בבצק סוכר, אותן אפשר לחלק למספר קטגוריות:

 יצירת עוגת בצק סוכר ליום הולדת, לפי סקיצת מיינקראפט שצייר ילד היום הולדת. סדנת בצק סוכר אישית ליומהולדת לפי סקיצה אישית של מיינקראפט

* סדנה קבוצתית, עיצוב של מיינקראפט

סדנאות יום אחד – מדובר על סדנא אשר נמשכת מספר שעות ומועברת, בדרך כלל, בקבוצה קטנה במהלך הסדנה לומדים על החומר עצמו, כיצד לעבוד איתו, כיצד יוצרים דמויות וחפצים, ואיך מעצבים עוגה באמצעותם – חדש! אפשר גם לעשות סדנא של עיצוב ע"פ סקיצה אישית!

סדנאות אירוע – מדובר על סדנאות שמועברות בעת אירוע מסוים, למשל, סדנאות למסיבות רווקות, סדנאות בימי הולדת, סדנאות ימי גיבוש בעבודה ועוד. מדובר על סדנאות לקבוצה של בנות אשר לומדות בזמן הסדנה את רזי התחום.

סדנאות ילדים – בשנים האחרונות אפשר לראות מגוון רחב של סדנאות פיסול בבצק סוכר אשר מיועדות לילדים באופן ספציפי. מדובר על סדנאות שמועברות בקייטנות, חוגים, ימי הולדת ועוד. במהלך הסדנה הילדים יוצרים קישוטים משל עצמם למגוון קינוחים. חלק מהסדנאות מועברות ביחד עם ההורים – גם לי יש סדנאות ייחודיות, מזומנים לקרוא על הסדנאות שלי, כאן.

סדנאות ממושכות – אלו סדנאות שנמשכות מספר ימים, הן נערכות באופן אישי או קבוצתי, במהלך הסדנאות, לומדים כל מה שצריך אודות בצק סוכר וכן כיצד להכין קישוטים לצרכים שונים ומגוונים. אלו סדנאות הרבה יותר עמוקות מאשר הסדנאות שתיארנו עד כה, מאחר והן יותר ממושכות.

בסוף כל אחת מהסדנאות הנ"ל יוצאים המשתתפים עם עוגה מקושטת שהם הכינו. כל החומרים בסדנה ניתנים כחלק מעלות הסדנה.

למי סדנאות בצק סוכר יכולות להתאים?

כאמור סדנאות בצק סוכר יכולות להתאים לנשים (או לגברים) אשר רוצים ללמוד כיצד לקשט עוגות וקינוחים בצורות שונות ומגוונות. רצוי כמובן שתהיה למשתתפים גישה לבישול ואפייה, בפרט אפייה של עוגות וקינוחים מסוגים שונים, כך הם יוכלו לשלב את העיצובים שהם מכינים בהתאם.

 

×