דורית יחיאל - הסוכריה, מעצבת עוגות ורגשות, לוגו

סדנת בצק סוכר – מה צריך לדעת לפני שמזמינים סדנא

במהלך השנים סדנאות בצק סוכר הפכו להיות מאוד פופולאריות. בדומה לסדנאות אוכל אחרות ובפרט סדנאות אפייה, גם סדנאות אלו החלו לכבוש מקום מיוחד במגוון אירועים ומסיבות שונות. הפופולאריות של סדנת בצק סוכר גדלה במהלך השנים, הן בזכות הדברים שנלמדים בה וכן מעצם הסיבה שניתן ליישם את הדברים הנלמדים בצורות שונות ומגוונות.

אנחנו יכולים למצוא סדנאות בצק סוכר במגוון אירועים, כאמור, בין היתר אנחנו יכולים למצוא במסיבות בת מצווה אז הן מועברות לילדי הכיתה, כמו כן אפשר למצוא אותן במסיבות גיוס, מסיבות רווקות, ימי הולדת, וכן אפשר למצוא סדנאות מסוג זה גם בקייטנות לילדים, באירועים של מבוגרים (ימי נישואין, אירועי חברה) וכמובן שנערכות גם סדנאות אשר מותאמות לאימהות ולבנותיהן.

במסגרת סדנת בצק סוכר, לומדים כיצד להכין בצק סוכר, כיצד להשתמש בו ואיך ניתן באמצעותו לעצב עוגיות, עוגות וקאפקייקס. בעזרת העיצובים השונים שלומדים בסדנאות אפשר להפיג מגוון רחב של עוגיות ועוגות מעוצבות לאירועים מיוחדים ובעצם לכל אירוע שתרצו.

מה צריך לדעת לפני שמזמינים סדנת בצק סוכר?

אפשר לחלק נושא זה לשניים. בחלק הראשון נתייחס לאלמנטים שקשורים למדריכה בסדנה ולעצם הסדנה, ובחלק השני, נשתמש להיבטים אחרים, שקשורים יותר לפן העיצוב בבצק סוכר והאפייה.

בכל הקשור למדריכה בסדנה ולעצם הסדנה, אלו הדברים שחשוב מאוד לדעת:

1. יש לבדוק מה הניסיון שעומד מאחורי המדריכה ועד כמה באמת היא מבינה ומכירה את הנושא. לשם כך רצוי לבדוק ולהתייעץ, לקרוא חוות דעת וביקורות ולהתרשם מעבודותיה.

2. יש לבחון כמה זמן נמשכת הסדנה. יש סדנאות בצק סוכר שנמשכות מפגש אחד במשך מספר שעות, כמו אלו המועברות במסיבת רווקות, בת מצווה, ימי הולדת, ימי חברה) וישנן סדנאות עיצוב בבצק סוכר במספר מפגשים, למשל כאלה המועברות לאימהות ולבנות או סדנאות רגילות. אורך הסדנה לא אמורה להשפיע באופן מהותי על הדברים שלומדים בה, הבסיס והמהות, קרי כיצד להכין עיצובים בבצק סוכר, אלה דברים שבכל מקרה לומדים, יש דברים נלווים, אשר אפשר ללמוד בסדנאות ארוכות יותר, מדובר על פיתוחים של אותם עיצובים.

3. חשוב לבחון מי אחראי להביא את החומרים ובאילו חומרים מדובר, כמו כן האם הם נכללים בעלות הסדנה.

4. היכן נערכת הסדנה. ישנן סדנאות בצק סוכר שנערכות בבית המארגנת ויש סדנאות שנערכות בבית הנרשמות.

לגבי שאלות שקשורות לעיצוב ולאפיה:

הרי צריך לזכור, הסדנה לא באה ללמד כיצד אופים עוגות, ולכן חשוב להגיע עם ידע מוקדם בנושאים אלו, מצד שני לא חייבים להגיע עם ידע מוקדם לעיצוב עוגות או עוגיות, את כל מה שצריך לדעת בנושא לומדים בסדנה.

אחרי שמשתתפים בסדנה יש לבצע תרגולים ושיעורי בית, בשביל להשתפשף יותר בתחום ובשביל שתוכלו לעצב כמה שיותר עוגות ועוגיות, תדעו להכין דמויות וחפצים שונים מבצק סוכר ולהגיש אותם בימי הולדת ואירועים אחרים.

לקריאה נוספת: מהי סדנא בבצק סוכר ולמי זה מתאים?

×