דורית יחיאל - הסוכריה, מעצבת עוגות ורגשות, לוגו

איך להרכיב תפריט קינוחים לאירוע?

לקראת כל אירוע – פרטי או עסקי, קטן כגדול, כזה שנערך במקום סגור או דווקא תחת כיפת השמיים – יש לקבל החלטות רבות. בפרט מתבלט התחום הקולינרי: באופן כללי אנחנו מייחסים לאוכל משקל רב בחיינו, וגם אורחי אירועים מכל הסוגים מצפים לחוויה קולינרית עשירה, מקורית ומענגת.

בשנים האחרונות מסתמנת מגמה מובהקת של העדפת תפריטים חלביים ובהתאם ניתן למצוא יותר ויותר שירותי קייטרינג חלבי לאירועים קטנים וגדולים גם יחד. תפריט חלבי מספק שלל מנות שהן גם טעימות, גם משביעות וגם לא מכבידות, ובנוסף מבטיח מנעד אפשרויות רחב במיוחד לגבי הקינוחים, שכן כשאין בשר בארוחה הקינוח יכול להיות גם חלבי.

לשלב פירות במעדנים השונים

המלצה אחת לגבי בניית תפריט קינוחים באירוע חלבי היא לשלב באפשרויות השונות פירות. באופן כללי תפריט חלבי מתאפיין כאמור בקלילות וברעננות, וכשישנם קינוחים על בסיס פירות, נשמר הקו הקליל והצבעוני. בנוסף, קינוחים על בסיס פירות נתפשים, ובצדק, כבריאים יותר, ומאחר שאצל רובנו ישנה העדפה לאוכל שהוא גם שמח וגם בריא (ובזכות השפע הרב הקיים כיום הדבר כמובן אפשרי), בחירה זו מבטיחה מקסימום שביעות רצון אצל כל האורחים.

מגוון רחב של אפשרויות

המלצה חשובה נוספת כשבונים תפריט קינוחים לאירוע היא יצירת מנעד רחב של אפשרויות. חשוב לזכור שאמנם באירוע חלבי אין מגבלת כשרות, אולם סביר להניח שחלק מהאורחים רגישים ללקטוז ובהחלט ייתכן כי ישנם גם אורחים טבעוניים – ועל כן כדאי ליצור גם קינוחים על בסיס קוקוס, חלב שקדים, חלב סויה וכו'. כמו כן לטובת מי שמקפיד לא לצרוך כמות גדולה מדי של סוכר, רצוי שיהיו גם קינוחים דלי סוכר (שמן הסתם יהיו לא פחות טעימים אם בחרתם בחברת קייטרינג מיומנת).

התאמה לעונה ולאופי האירוע

עוד דגש משמעותי במסגרת גיבוש תפריט הקינוחים של האירוע שלכם – וכדאי לזכור שבמקרים רבים איכות הקינוחים קובעת במידה רבה את רמת שביעות הרצון מהארוחה כולה, ולכן תמיד טוב להשקיע כדי שלכל האורחים יישאר טעם מתוק בפה מהאירוע – הוא התאמה לעונה ולאופי האירוע. כך למשל בחורף אפשר לשלב קינוחים יותר "כבדים" באופיים בעוד הקיץ מכתיב קלילות ובאביב מומלצים קינוחים עולצים ברוח הפריחה וההתחדשות. באופן דומה אירוע מעונב מוביל מטבעו לבחירה בקינוחים קלאסיים יותר, כולל מבחינת אופי ההגשה, ואילו באירועים פחות מכופתרים ניתן, ורצוי, לשלב גם קינוחים שמבוססים על שילובים יצירתיים כמו עוגות בצק סוכר מעוצבות, אולי אפילו כאלה שיש בהם מרכיב אלכוהולי וגם צורת ההגשה עשויה להיות יוצאת דופן.

 

×