דורית יחיאל - הסוכריה, מעצבת עוגות ורגשות, לוגו

איך עובדים עם בצק סוכר?

תחום האפייה הוא תחום שהתפתח רבות בשנים האחרונות בארץ. אם פעם עוגה חגיגית הייתה עוגת שוקולד פשוטה עם קצפת הרי שהיום הטעם של הציבור הישראלי הפך להיות יוקרתי יותר וכולם רוצים עוגות מעוצבות. כיום הרבה מאוד קונדיטורים וגם אנשים פרטיים בוחרים לאפות עוגות מעוצבות בעזרת בצק סוכר.

בצק סוכר הוא חומר אפייה ייחודי שכשמו כן הוא – הוא בצק העשוי מסוכר.
היתרון של בצק זה הוא שניתן לעצב ממנו כמעט כל דבר כולל בובות שונות, פרחים, בתים ומה לא…

אז איך עובדים עם בצק סוכר?

העבודה עם בצק הסוכר צריכה להיות עבודה מאוד מדויקת ועדינה. מבצק זה ניתן לעצב עוגות כמו למשל עוגות:

  • עוגת ברבי
  • עוגת פו הדב
  • עוגת בת מצווה
  • עוגת חתן – כלה
  • עוגת טירה
  • עוגה עם עיטורים של פרחים ועוד הרבה סוגי עוגות אחרות….

יתרונות של אפייה עם בצק סוכר

יש הרבה מאוד יתרונות לאפייה עם בצק סוכר. יותר ויותר אנשים בארץ יודעים איך עובדים עם בצק סוכר והם לומדים זאת בסדנאות מיוחדות שגם אני מעבירה. היתרון הגדול ביותר של בצק זה הוא שניתן לאפות בעזרתו כל דבר בכל צורה. העבודה עם הבצק יכולה לאפשר לנו לעצב עוגות באופן יצירתי מאוד כך שהן יהיו יותר אסתטיות ויהיה לנו יותר חשק לאכול אותן. המראה של הבצק לא פחות חשוב מהטעם שלו אך גם הטעם שלו טעים מאוד.

בצק סוכר – מה ניתן לאפות ממנו?

אז מה ניתן לאפות מבצק סוכר? בפוסט הקודם הסברתי איך מכינים בצק סוכר, ושהוא חומר שניתן לאפות ממנו שלל עוגות ומתוקים. זמן האפייה של הבצק הוא לא מאוד ארוך לכן יש לשים לב שאנחנו לא שורפים אותו. פעמים רבות נהוג לשים את הבצק לאחר שהעוגה כבר מוכנה ואז פשוט שמים את העוגה והבצק במקרר יחד בשביל שהם יתחברו טוב יותר אחד לשני. מי שלא עבד אף פעם עיצוב עוגות אמנותיות לא ידע כל כך איך עובדים עם בצק סוכר ולכן כדאי לנו להתייעץ עם מומחים בתחום.

בצק סוכר ועוגות בעיצוב מיוחד

בצק סוכר הוא החומר המושלם לעיצוב של עוגות מיוחדות. אחרי שנלמד איך עובדים עם בצק סוכר נוכל לעצב כל עוגה כך שהיא תהיה מיוחדת יותר. חשוב לתכנן איזה עיצוב אנחנו רוצים לעוגה לפני שאנחנו מתחילים לאפות אותה. באמצעות הבצק נוכל לאפות עוגה שהמראה שלה יהיה ייחודי יותר והטעם שלה יהיה מעולה. כאשר אנחנו מעצבים את העוגה אנחנו צריכים לעצב אותה באופן פרופורציונאלי למידות העוגה – בשביל שהקישוט שלה לא יהיה גדול מדי או קטן מדי ביחס לגודל העוגה עצמה. עוד חשוב לשים לב לבחירה של הצבעים של הבצק – אותו ניתן לצבוע בעזרת צבעי מאכל שונים שיוסיפו לאסתטיקה של העוגה.

מידע אודות הסדנאות שלי ניתן למצוא בקישור >> סדנאות בצק סוכר.

×